mandag 7. april 2014

Vimpler - stoff vs papir

 
 
I midten av mars hadde to av tantebarna mine bursdag. Heldigvis feriet de dagen først nå nylig slik at jeg rakk å lage ferdig "ekstra-gaven". Og sånn gikk det til at jeg omtrent to - tre år etter at det ble populært med vimpler omsider fikk lagd vimpler jeg også. Jeg syns vimpler er fint, men finner ingen naturlig plass til det i mitt eget hjem. 
 
 
Jeg sydde først noen i cordfløystoff, bare fordi det var det eneste jeg hadde nok av i den bittelille stoffbunken - som forøvrig nå har vokst litt da jeg har kjøpt litt forskjellig via verdensweben. 





Jeg har i ettertid sett at jeg ikke liker avstanden mellom vimplene. Dersom jeg syr vimpler en annen gang, vil jeg nok ikke ha så stor avstand mellom de. Jeg har sydd vimplene sammen med ett skråbånd som jeg har kjøpt på Ebay, billig og rask levering. Bokstavene har jeg printet ut på t-skjorte overføringsark og strøket på i etterkant. Vimplene er prøvehengt hos meg med lærertyggis, håper de henger penere når de henges i hempene på rommene til jentene.


 
 
Nå kommer det noe lurt :) Jeg syns den lilla ble for kjedelig så jeg bestemte jeg meg for å heller bruke papir, for det har jeg nok av. Jeg har klippet ut trekanter, satt på noen klistermerkebokstaver og så laminert trekantene før jeg sydde de sammen. Jeg syns det ble en finfin løsning og nå er de også vanntette og kan eventuelt også henges ute.
 
 

 
 
Nummer 3 fra venstre er en serviett så man kan egentlig bruke hva som helst har jeg funnet ut. Og tantebarna, de ble veldig fornøyde. Men så er det to jenter det er lett å glede også.
 
 
Jeg ønsker meg en stille uke. Håper din uke blir omtrent slik du ønsker.

4 kommentarer:

  1. Du är otrolig! Du är verkligen det! Med papperspyssel och påspyssel.

    Jag funderar också på vimplar, i linnetyg med små bjällror som hänger på dom.
    Den där pyssellistan jag håller på med börjar bli lång=))

    Och jag blir glad av att läsa att du hade en fin helg. Dom där människorna vi tycker om är sanna gåvor här i livet!

    SvarSlett
  2. Så flnk du er :-) Jeg elsker sånne vimpler, har en selv på barnerommet.

    SvarSlett
  3. Wow, så flotte de ble!!!:)
    Vimpler har jeg aldri prøvd meg på. Har forøvrig ikke tatt symaskinen som jeg fikk for snart et år siden ut av esken engang...angst :)
    Synes det var superlurt det med papir og laminering, for da kan man jo egentlig printe ut hva man vil :)

    Ønsker deg en kreativ og herlig da videre!

    Klem fra Engla

    SvarSlett
  4. Fina allihop! Det jag föll extra för är dock servettvimpeln! Så fint, billigt och smart! 12/10 i betyg :)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥