mandag 26. mars 2012

Veske - med sukkertøy!

Noe av det kuleste jeg har gjort på lenge gjorde jeg forrige søndag. Etter å ha googlet noe helt annet kom jeg innom en diskusjon om hvordan man smelter bæreposer sammen for å få ett tykt materiale man kan sy i. Jeg måtte jo selvfølgelig prøve og det som skulle være en prøve, ble en kul veske (iall beskjedenhet) :



Ved å legge ulike poser lag på lag kan  man få en kul effekt. Dama over er f.eks vanligvis helt blank, men med en orangepose bak kommer detaljene bedre frem. På posene under har G-MAX merket kommet uventet tilsyne, men det passet jo igrunn bra. Teksten er fra en tredje pose, mens hjerte er klippet ut på måfå. Håndtaket er en notabenepose som er brettet sik at man ikke ser hva det står, men får en tøff bokstaveffekt allikevel.





Og så var det sukkertøyet da: Helt tilfeldig *jugekors* fikk jeg jammen i meg en halvnaken Beckham på innsiden - sukkertøy for øye :o)

  


Sømmene som syns er bare til pynt, posene er smeltet sammen og er stabile nok som det er. Selve vesken er selvsagt vrangsydd. Jeg er overrasket over hvor mye den tåler av ting og tang etter å ha brukte den på jobben noen dager. 



Lyst til å prøve? Her kommer en liten "How to do":

  • Send eventuelle ektefeller på dør  :o)
  • Klipp av bunn, hanker og sider på de posene du vil bruke, man trenger en 4 - 5 lag. Bruk gjerne forskjellige tykkelse på posene.
  • Legg posene i ønsket rekkefølge
  • Ha ett bakepapir på kjøkkenbenken (eller annet hardt underlag) , legg på posene, ha           bakepapir på toppen.
  • Still strykejernet på 3 (det varmeste) og skru av dampen. Stryk! Hold jernet i bevegelse. Jeg snudde posebunken underveis  og strøk på begge sider.
  • Vips! Nå kan du sy eller lage noe annet. Jeg ser for meg at det kan gi kule bakgrunner både på kort og LO'er også.

6 kommentarer:

  1. God ide, og så stilig det ble! Aldri sett noe slikt tidligere :)

    SvarSlett
  2. Disse var virkelig stilige. Og helt i tråd med tiden; gjennbruk. Blir nok pop hos ungdom denne;D

    SvarSlett
  3. Disse var virkelig stilige. Og helt i tråd med tiden; gjennbruk. Blir nok pop hos ungdom denne;D

    SvarSlett
  4. Så kult! :D Hadde man aldri tenkt på selv. Flinkis ♥

    Og du; KUL header!!

    SvarSlett
  5. Så kule poser! Kreativ og morsom ide!
    Takk for hyggelig kommentar i bloggen min;)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥