tirsdag 4. februar 2014

Redesign: smelt bæreposer

Jeg har ett nyttårsfortsett på å rydde litt hver dag, altså rydde der det ikke syns. En skuff, en hylle, en kasse. Da jeg ryddet i hobbykroken kom jeg over ett halvferdig prosjekt hvor jeg hadde smeltet ferdig de hvite vinmonopolposene, men ikke pyntet de.  Nå har jeg pyntet de og sydd de om til gaveposer. For meg er dette ett vær-snill-mot-meg-selv prosjekt. Jeg klipper og syr på frihånd og lar posene bli akkurat slik de vil. De er kanskje litt skjeve og bunnen er ikke alltid helt i vater, men når jeg fraviker krav jeg stilte før så kan jeg faktisk orke å lage ting. I mitt tempo, på min måte.

Jeg er glad i hjerter og denne posen er full av hjerter klippet for frihånd og smeltet på bunnposene med strykejernet:
 
 
 
 
 
Denne hadde jeg pyntet ferdig og stemplet tidligere, jeg vet ikke om jeg hadde gjort det slik i år, men den får være med videre lell. Jeg er begeistret for teksten "Livet er egentlig ganske fint bare en finner lykken i seg selv"
 
 
 
 
 
 
Denne posen ble pyntet med tre blomster klippet for frihånd. Hver blomst består av flere sirkler som skaper en fin dybde i virkeligheten.
 
 

 
 
Og den siste posen fikk ett hjerte på siden.
 
 
 
 
 
Posene kan selvfølgelig fylles med hva som helst. Og de kan også brukes som potteskjuler eller en vase. Om sommeren settere jeg syltetøyglass med vann i posene og fyller de med markblomster.
 
I 2012 sydde jeg vesker av bæreposer, og på innsiden av den ene er det ett sukkertøy for øyet. Om du ble nysgjerrig kan du klikke her. Der finner du også fremgangsmåten på hvordan man smelter poser. Har du ikke gjort det før så anbefaler jeg deg å prøve, det er gøy og miljøvennlig. 
 

13 kommentarer:

  1. Du är så himla bra!!
    Du kan trolla fram något vackert i vilket pyssel som helst!

    Visst blev färgen på bordet fint=)) Ska göra det sista i veckan sen ska jag visa det.

    Och till dig fina bloggvän, en härlig kväll!

    SvarSlett
  2. Så tøft, du er jo helt rå på den kreative fronten :-)

    SvarSlett
  3. Du gör så mycket fint!!
    Och tack för fina ord hos mig, det betyder mycket!
    Kram Jennica

    SvarSlett
  4. Ja du snakker meg om kreativ!!
    Rett før jeg dro på mote messen i Oslo så kom frøene :-) så Jaaaaaaaa jeg er klar for såing :-) gleder meg!
    Håper du har hatt en finfin helg :-)

    SvarSlett
  5. Wow! Sickna läckra påsar.. av påsar!! :) En fråga bara. Luktar det mycket när plasten smälter??

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Det lukter nesten ingenting, men jeg har på
      vifta på kjøkkenet itilfelle det avgis noen gasser som ikke er bra. Prøv, det er gøy og nesten litt magiske.

      Fint å se deg i bloggverden igjen!

      Slett
  6. Så kuule!! Det hadde jeg aldri kommet på å gjøre. Jeg er superimponert over kreativiteten din, altså :-)

    Klem

    SvarSlett
  7. Good post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon everyday.
    It's always helpful to read articles from other authors and practice a little something from their websites.


    Also visit my web-site - cenaless

    SvarSlett
  8. It's like Healing Neigong in that it emphasizes Chi Circulation, (but not in specific
    channels). With a variety of animal studies, clinical trials
    and toxicology studies, Amberen has no side effects.
    You can choose “Entropy” and combos like “Sleep” “Death
    Hex” and “Drain Life” if you choose to be debilitating while fighting in close-quarters.


    my homepage :: Boom Beach Cheats

    SvarSlett
  9. Wonderful article! That is the kind of information that
    should be shared around the web. Disgrace on the seek engines for no longer positioning this
    post higher! Come on over and consult with my web site .
    Thanks =)

    My homepage; traffic components

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥