lørdag 15. juni 2013

DIY Hermetikkbokser

Vi er storforbrukere av tomater på boks. Jeg bruker ofte hermetikkboksene til  å pakke inn gaver, da åpner jeg de i bunnen slik at hurtig åpningen er inntakt.  Disse har jeg åpnet der de skal åpnes og har pyntet de med papir og fått fine bokser jeg kan oppbevare ting i.
 
 


Jeg er hjemmeværende på grunn av sykdom og har i den senere tid fått ett større behov for å omgi meg med farger. Dermed ble tannglasset vårt byttet ut med en boks pyntet med en serviett fra Kremmerhuset. Jeg brukte Mod pogde til å feste servietten på ett ark og lakkerte også ett lag over slik at den tåler fuktigheten som er på badet. Arket festet jeg med dobbeltsidig tape fra Nille. Stemplet med ett søtt bie stempel.


 
Jeg liker de nye(?) serien "Naturligvis" fra Papirdesign så godt, naturlige og flott. Denne boksen blir i skrivende stund brukt som en vase. Ved å gi den ett toppstrøk med Mod Pogde påført med pensel så får man ett enda mer naturlig uttrykk da penselstrøkene syns i lakken.

 
Den tredje boksen glemte jeg å ta bilde av - makan! 
 
Ønsker deg en god helg :)

8 kommentarer:

  1. Gjenbruk, det gillar jag! Helfina burkar har du fixat till!

    Ha en fortsatt god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Cornelia. Håper du har hatt en fin helg!

      Slett
  2. Først og fremst, tusen takk for hyggelige kommentarer hos meg, det setter jeg stor pris på :-) Det har dessverre vært litt for lite tid til bloggrunder i det siste, så beklager at jeg har vært så dårlig til å titte innom og kommentere hos deg i det siste.

    Dette var superflotte eksempler på gjenbruk, så stilige de ble i ekte Therese-stil! Herlige :-)

    Alt er bare bra på denne siden av byen, håper det samme hos deg!

    Klem :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt å høre at det bare er tidsklemma, Anne. Du vet, jeg har ventet på junitagen din jeg :)

      Håper det venter en ny fin uke på dere.

      Slett
  3. Så fint återbruk!! Ja, färger förhöjer stämningen! De behövs i tillvaron. Tråkigt att du är sjuk! Hoppas på det bättre! /Pia

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg er enig, farger er viktig. Syns du hadde det så trivelig på balkongen din, det var litt gjenbruk der også :)

      Slett
  4. Så stilige disse boksene ble. Gjenbruk er moro! Favoritten min ble den med veden/trestokkene på.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Det arket er kult og jeg syns det passet godt på en blikkboks.

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥