mandag 2. desember 2013

Advent - velkommen!

I år kom ikke advent som julekvelden på kjærringa! Jeg har fått dreisen på energiøkonomien og gjør bittelitt hver dag i god tid - og vips så er jeg i mål. Ikke akkurat vips, det tar dager og uker. Men det er godt å erfare at jeg allikvel kommer frem til ett mål eller resultat jeg kan si meg fornøyd med.

Jeg har lagd dorullkjernekalender til den kjære mormora mi. Jeg vil tro at det egentlig er ganske fort gjort å lage en slik kalender, men jeg har jobbet litt etter samlebåndmetoden og lagd den i etapper. Den er fylt med sjokolade, flaxlodd og små lapper med minner på - mest av alt er den fylt med takknemlighet.



 
 
Kalenderen fylles fra baksiden og teipes igjen med aluminumteip, det var iallefall min løsning.
 
 
 
 



Mannen min har også fått kalender. 24 papirposer med 24 forskjellige øl. Easypeasy og gjort på noen minutter. Han gliste fornøyd 01. desember.


 
 
 
 
Hjemmelaget adventstake har det også blitt i år. Støpt i shampoo og balsamflasker og pyntet med eføy. Så enkelt som jeg liker det. Betong er ypperlig for slappfisker som meg, det vanskeligste er å vente på at betongen herder og jeg har blitt veldig flink til å vente.
 
 
 


For meg, og for oss, så er advent først og fremst tradisjoner så barna har julekalenderen de alltid har hatt og er mer enn fornøyd med den.

 
Jeg håper ventetiden blir god for deg og dine!

10 kommentarer:

  1. Så fin adventsljusstake!!
    Och kul med kalendrar=)) Det finns så mycket fint jag skulle vilja pyssla med.
    Jag ska ta mig mera tid till det har jag lovat mig själv.
    Det är bra för humöret!
    Du inspirerar!!

    SvarSlett
  2. Det er greit å holde orden i energiøkonomien sin:)
    Nydelig adventskalender du har lagd, og jeg liker det faktum at du gjør det ukomplisert, og du praktiserer gjenbruk. Du er et forbilde der:)

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren kan du slette, jeg fant ikke mailadr til deg. Jeg har store problemer med å legge igjen kommentar her, de forsvinner mens jeg skriver. Dette er eneste plassen jeg har det problemet. Må prøve både 4 og 5 ganger før jeg får lagt igjen noen ord....noen andre som har nevnt det for deg??

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Tove. Du er den eneste som har nevnt det. Men det kan jo være vanskelig for det. Tusen takk for gode ord og for at du tar deg bryet når det er så vanskelig!

      Slett
  4. Jeg digger det du lager, og noen ganger må jeg bare gi opp kommentering pga problemer. Derfor blir det mange små her..hehe..
    Stor klem til deg:)

    SvarSlett
  5. Wow, så mange fine ting og gode ideer, der er at finde her. Du er fantastisk kreativ!

    SvarSlett
  6. Vad fina de är, dina kalendrar!! Schysst av dej att ge maken en kalender också :) Jag gillar också adventsljusstaken!! Fin och sober!!

    SvarSlett
  7. For noen geniale kalendere, likte spesielt godt dorullkalenderen, så koselig og gjenbruk er fint :-)
    Ønsker deg en god adventstid!

    SvarSlett
  8. Så heldig mormor er! :D

    Og mannen synes sikkert at T er heldig, men jeg liker ikke øl, så samma for meg. :P

    Adventstaken var lekker. Fy flate, du er så kreativ!

    SvarSlett
  9. Så flott at du har funnet energiøkonomi som fungerer!

    Superfine og kule kalendere, geniale løsninger i skikkelig og fin Therese-stil :-) Masse omtanke bak, og jeg tipper at alle var storfornøyde med kalenderne sine!

    Klem :-)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥