mandag 24. mars 2014

Jakten på vårfølelsen

Denne, litt tidlige, våren har jeg vært litt rastløs i sjelen, som om jeg leter etter noe jeg ikke finner. Etter å ha grublet litt fant jeg ut at jeg nok leter etter meg selv, den jeg er når jeg er frisk. Jeg savner følelsen av megselv og tenkte jeg kanskje kunne finne den om jeg fant frem klærne jeg brukte før. De jeg pleide å bruke på jobb. Men det hjalp ikke, jeg er like sliten i de klærne som jeg er i de litt mer behagelige klærne jeg bruker nå. Selv om jeg aldri så mye vil sitte ute i solveggen, sykle, finne frem joggeskoene eller grave i ett bedd, så orker jeg det ikke. Sola og lyset gjør vondt selvom den varmer i sjelen og gjør godt på sitt vis. Jeg fant ut at jeg måtte finne meg noe andre gleder. Og jeg fant:


Ingenting gleder meg mer enn årets første hestehov. I mange år har jeg ventet trofast på den hver eneste vår. I år fant jeg den rett utenfor tomta vår. Og jeg, som snart er 38 år fortet meg ut og plukket den før barna i gata kom hjem fra skole og barnehage. Den var min. Siden har sønnen min plukket til meg flere ganger og det er ingenting som gleder meg mer. Jeg er heldig.


En venninne brukte fridagen sin til å ta med meg til den lokale bruktbutikken og der fant jeg også litt vårfølelse i form av noen orange skatter:



 
 
Selv mannen min som ikke er så fargeglad syns også det var fint med litt farge. En instagramvenn fortalte meg at orange står for nyskaping og kreativitet - kanskje det var derfor de havnet hos meg?
 
 
For en stund siden så pyntet jeg en hermetikkboks med en serviett. Jeg tenkte at det hele var mislykket så boksen flyttet inn i hobbyboden og ble stående der. Med tiden har jeg lært meg å like den, med ett rustikkblikk så er den ganske flott selvom den ikke ble som jeg trodde den skulle bli. Nå står den på badet med nye tannbørster klare for  å rengjøre vårsmil.


 
 
 
Jeg ønsket meg noen puter med noe gult i. Å gå i butikken koster meg mer enn det smaker. Jeg blir rett og slett sykere av det og det tar dager å hente seg inn igjen så som regel så handler jeg via mobilen.  Men med vårens behov for "noe nytt" kom også behovet for å rydde og jeg fant, jeg fant:
 
 


 
Jeg fant ikke ett putetrekk. Men en sommertopp jeg aldri har brukt og den klippet jeg opp og sydde om. Med mye stretch i stoffet og en liten bit av en annen t-skjortet på innsiden så ble det en "perfekt" pute. Og det er faktisk en størrelse S altså :)
 
Og jeg fant mer, ett oppvaskhåndkle i lin fra Kremmerhuset fikk også bli en pute. Det gule stoffet er en liten bit kjøpt på Panduro bare fordi jeg hadde lyst på noe gult, det kom til nytte:
 



 
 
Så selvom jeg ikke helt finner meg selv, kan bruke joggeskoene eller sykkelen så velger jeg å ha det ganske bra og har i steden skapt meg en liten (ny) vår innendørs. Nå i disse dager er det påskeliljer på bordet, og i kjøkkenvinduet, og med de vil jeg ønske deg en god 
våruke, grip om de små tingene. 


5 kommentarer:

  1. Du altså...helt makeløs kreativ :) Flink er du, og de putene dine var råstilige :) Oransje er så flott en farge, fint at du valgte den på pynten ;) Ha en fortsatt fin kveld da, her pugger jeg (ehhh...er på tur til burde jeg vel si) sangtekster for resten av uka er det øvelse hver kveld fra 18-22 og på lørdag og søndag er det konsert. Du vil nok se spor av det på IG. Hilsen Airin :)

    SvarSlett
  2. Flinka!!! :D

    Du vet, våren er egentlig tøffest, fordi man da liksom skal være så fulle av liv, klare for vær, sol og liv. Da blir det tyngre når man ikke kan eller orker. ♥

    Jeg er likevel glad for alt jeg ser her, det er mer enn i fjor. ;)

    Glad i deg ♥

    SvarSlett
  3. Fint att du har en så omtänksam son!! :)

    Härliga alster du visar i inlägget! Jag tycker att tandborstmuggen blev jättefin. Det är så spännande med decoupage. Alla bakgrunder gör sig ju inte bra och inte alla servetter heller för den delen. Fint att du låter metallen lysa igenom!

    Gula och orangea färger gör sig ju fina så här års. De ger verkligen en skjuts framåt i årstidsväxlingen. Härligt att du klätt både sinne och omgivningen i vårskrud och att du väljer att ha det ganska bra. Det ger ju en bättre resa genom tillvaron! Ha det fint! Och ja, jag ska ta vara på de små tingen! Jag lovar!!

    SvarSlett
  4. Åh! Vad jag behövde läsa dina rader idag. För jag har varit så arg idag, känt mig begränsad och bara omgiven av fysisk smärta. Och ändå vet jag att det snart är dags för operation. Jag har fnyst åt våren och energin som uteblir. Men nu ska jag vända blad och hitta glädjen i annat!

    Och du, du är som sagt en pysseldrottning! Och en värmespridare!

    SvarSlett
  5. Så mange herlige farger! Det er veldig deg, så jeg håper at du fortsetter med å bruke masse glade farger og at de kan hjelpe deg på veien tilbake til deg selv igjen :-)

    Nå er solen på plass her i solbyen, håper den gjør deg godt, om ikke annet på litt avstand!

    Klem :-)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en liten hilsen! ♥